Loading

Timberland – najwyższa jakość w zgodzie z naturą

Timberland to amerykańska marka produkująca modowe obuwie, odzież oraz akcesoria. Założona w roku 1952 przez Nathana Swartza po dziś dzień pielęgnuje tradycje w zgodzie z naturą. Najwyższej jakości komponenty i materiały łączą się z innowacyjnymi technologiami oraz ponadczasowym designem. Zaangażowanie w ochronę środowiska wpływa również na odpowiedzialną produkcję. Jeśli chcecie poznać bliżej historię marki Timberland i to czym zaskakuje nas teraz – zapraszamy do lektury…

 

Logo Timberland

 

1952 – Początek budowania legendy

To właśnie rok 1952 stał się początkiem niezwykłej historii marki Timberland. Nathan Swartz wykupuje połowę akcji spółki Abington Shoe Company i rozpoczyna wewnętrzne zmiany w strukturach firmy. Trzy lata później, w roku 1955 Nathan kupuje pozostałą część akcji spółki, stając się w pełni jej właścicielem. Jego synowie włączają się w część zarządu, a rodzinny biznes przez kolejnych dziesięć lat produkuje obuwie dla znanych, dużych marek. W 1965 dochodzi do przełomu, rozgłos firmy wzrasta za sprawą wprowadzenia innowacyjnej technologii na rynku obuwniczym – chodzi o system wtapiania cholewki w podeszwę, gwarantując nieprzemakalność obuwia. Technologia ta swój szczyt osiąga w roku 1973 kiedy rodzina Swartz wypuszcza na rynek pierwszy w historii w 100% wodoodporny but o nazwie Timberland. Dzięki zachowaniu komfortu użytkowania oraz ochronie przed przemakaniem but został mianowany jako ‘Drwal’ – dwie cechy połączone ze sobą dały światu produkt idealny jak na tamte czasy. Żółty but zdobył ogromny sukces, ‘Timberland’ staje się bestsellerem. Po tak wielkim sukcesie, po pięciu latach, w 1978 roku firma zmienia nazwę na The Timberland Company, a w tym samym czasie na rynek trafia ich nowy produkt – ręcznie szyte mokasyny, które podniosły prestiż marki. Zaledwie rok później, w sklepach można było dostać pierwsze buty przeznaczone do żeglowania, wykonane z najlepszej skóry, wyposażone w system sznurowania 360 stopniowy oraz ręcznie szyte wykończenie. Podobnie jak ‘Drwal’ but ten odniósł wielki sukces, stając na szczycie najlepszych produktów w swojej kategorii.

 

Buty timberland

 

1980 – Czas ekspansji

W 1980 roku Timberland rozpoczyna ekspansję na rynki międzynarodowe – pierwszym celem stają się Włochy. Rok później firmę przejmuje Syn Nathana Swartza – Sidney, stając się jedynym właścicielem rozwijającego się przedsiębiorstwa. Następne lata stały się momentem pielęgnacji doskonałego wizerunku. W 1989 Timberland nawiązuje współpracę z organizacją City Year, zrzeszając wiele środowisk w celu społecznej pomocy osobom potrzebującym. Wspaniałomyślne inicjatywy przyciągają coraz więcej fanów z całego świata. W 1990 roku brand wypuszcza na światowy rynek pierwszą damską kolekcję obuwia. Lata 90-te to prawdziwy rozkwit oferty jaką może się pochwalić firma Timberland, wprowadzono bowiem na rynek linię skórzanych, ekskluzywnych produktów – kurtek oraz akcesoriów. Symbol TBL trafia na nowojorską giełdę. W roku 1992 powstaje idea nazwana Path of Service – jest to program strategiczny firmy, w którym wszyscy pracownicy firmy mogą poświęcić aż szesnaście godzin (pełnopłatnych) na rzecz akcji oraz prac społecznych. Rok później Timberland podpisuje reguły ustalone przez CERES – Coalition for Evironmentally Responsible Economies, które polegają na przesyle informacji oraz sprawozdań związanych z działalnością i aspektami ochrony środowiska. W tym samym czasie na rynek wprowadzono autorską technologię ACT – Active Comfort, system który znalazł zastosowanie w wielu nowych modelach obuwia. Polega on na optymalizacji amortyzacji podeszwy i wsparciu dla stopy, w celu podniesienia bezpieczeństwa użytkowania butów oraz poprawy wentylacji i ogólnego komfortu. Rok 1996 to powstanie kolejnej odnogi brandu – kolekcja dziecięca trafia oficjalnie na rynek międzynarodowy. To właśnie okres, w którym gama produktów Timberland zostaje mocno poszerzona o nowe licencjonowane produkty takie jak markowe zegarki, torby oraz rękawiczki. Powstaje najnowsza linia produktów nazwana Outdoor Performance. Rok później w portfolio akcesoryjnym brandu możemy odnaleźć fantastyczne projekty pasków oraz trwałych portfeli. Ciągły rozwój przynosi nowe technologie takie jak BSFP oraz ACC pozwalające na najwyższej klasy kontrolę ruchu podczas przemieszczania się w trudnych warunkach, na nierównym terenie. Zwiększono również ilość płatnych godzin w programie Path of Service do aż 40 w ciągu roku!

 

Zegarek Timberland

 

 

1998 – Efekty ciężkiej pracy

Jeffrey Swartz staje się prezesem firmy. 25-lecie firmy świętowane jest podczas rozwoju ścieżki Path of Service, gdzie Tiberland przeprowadza akcję Serv-a-Palooza, angażując się w pomoc lokalnym społecznościom. Od tego czasu inicjatywa ta jest kontynuowana z roku na rok we wszystkich krajach, gdzie dostępna jest oferta firmy. W 1999 roku Timberland zostaje wyróżniony w magazynie Fortuna – dotyczy to rankingu 100 firm dla których warto pracować. Rok później, ten sam magazyn ponownie przyznaje wyróżnienie w tej samej kategorii, dodatkowo Timberland znajduje się wśród 100 najbardziej zaangażowanych społecznie firm, zgodnie z raportem Business Ethics Corporate Social Responsibility Report. W 2001 roku brand zdobywa nagrodę wyróżnienia firmy, która w ramach strategii rozwoju wprowadza w życie projekty CSR. Dwa lata później Timberland plasuje się w top 5 marek na liście „Najbardziej pożądana marka” magazynu Fortune (kategoria – producenci odzieży). Odpowiedzialny biznes i odpowiednie strategie prowadzą do powstania projektu dofinansowań na zakup pojazdów hybrydowych przez pracowników firmy.

 

ludzie z plakatem Timberland

 

2005 – Nowa era na solidnych fundamentach

Timberland przejmuje SmartWool Coporation, firmę-lidera rynku produkcji zaawansowanych skarpet z wełny merino. W dalszym ciągu pielęgnuje się podejście do pracowników – powstaje program krótkoterminowych urlopów dla wszystkich tych, którzy zdecydowali się pomóc podczas niwelowania skutków huraganu Katrina. W 2006 roku Timberland decyduje się na umieszczaniu na swoich produktach specjalnej etykiety ‘Nutritional Label’ – informującej o procesie produkcji, ilości zużytej energii oraz procencie sił roboczej. Masowo rozwijane zostają kolekcje dodatków i akcesoriów – w tym właśnie zegarków, które stają się idealnym zwieńczeniem każdej kompozycji stylizacyjnej od Timberland. Koniecznie sprawdźcie naszą ofertę na męskie oraz damskie zegarki Timberland. Od 2010 roku brand mocno poszerza swoje programy pomocy społecznej oraz projekty powiązane z ochroną środowiska, kolekcja ‘dedykowana światu’ wyprzedaje się w bardzo szybkim tempie pokazując, że Timberland posiada ogromne wsparcie fanów i konsumentów na całym świecie. Dzisiaj nic się nie zmienia, firma pracuje na twardej podstawie wypracowanych wartości – pielęgnuje najbardziej doceniane kolekcje i tworzy nowości warte swojej ceny.

 

timberland człowiek
 

Etykiety